Friday, March 03, 2006

Inabou&HinaDoll


今日は荒川のイナバウアーが話題として取りあげられたのをみて大好きなFigure Skatingにもっと興味がわいてきたなぁ~。体が柔らかくて美しい。

今朝起きて朝ごはんを食べいたとき青空をみって気分しっきりなりました。久しぶりに日差を見えていい気分でした。パンを食べながらラジオを聴いている間に掃除のおばあちゃんが来て、「今日はいい天気ですが」と話しかけて、「そうですね」と返事しました。やっぱり天気は人間の気持ちに影響を与えるものです。雨の後に必ず晴れが訪れますという諺が深い意味が含まれます。私も青い空が大好きで小さいときいつも空をみて気分転換をしましたのを思い出します。太陽・空・・天気が人の姿勢・行動・性格などを運んでくれます。だから南国の人々が生き生きで明るく自然な笑顔を持っているのですね。それから「アオイ」と「Budapest」いう言葉もとても好きです。なぜか分かりませんが、心に残る言葉です。

March 3rd is Japanese HinaMatsuri(Girls' Festival). They like to ornament the HinanNinkyo(doll) in their houses. Especially for the families who have daughers. It is japanese custom.It brings good fortune, happiness, prosperity and so on to their daughters and families.
This morning, I received a set of HinaDoll souvenir from my japanese teacher. It was so cute, girl doll(Ohinasama)at the right side and boy doll(Odairisama) at the left side. It's a precious thing for me. Teacher,Great thanks!!

0 comments: